نتایج اولیه کنکور ارشد

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد (رتبه‌) داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، امروز (سه شنبه  خرداد 95) از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. امیدوارم بهترین اتفاق برای همه شما عزیزان افتاده باشه و پیشنهاد میکنم به موارد زیر توجه کنید:

به اعتقاد من، مرحله آخر مسیر موفقیت (انتخاب رشته) برای ورود به مقطع ارشد، یکی از مهم ترین گام‌های این مسیر هست، لازم دونستم که به چند مورد اشاره کنم.

1- یادتون باشه که شما با توجه به شرایط زمانی و موقعیتی خودتون تلاشتون رو کردید و هر رتبه‌ای کسب کرده‌اید بر اساس این شرایط بوده و اگر احیاناً رتبه خوبی از دید خودتون نیاورده‌اید دچار عذاب وجدان یا سرزنش خودتون نشید که تنها یک ضربه روحی بی فایده است!

2- مستقل از رتبه‌ای که کسب کرده‌اید فعلا باید از امروز به فکر انتخاب بهترین گزینه باشید. گزینه‌هایی که دارید: الف) رتبه خوبی آوردید و می‌دونید که در دانشگاه مورد نظرتون قبول می‌شید، که برای شما انتخاب رشته درست و اصولی نقش بسیار مهمی دارد. ب) رتبه متوسطی دارید یا می‌دونید در محل دانشگاهی که مد نظرتون هست شانسی ندارید یا شانس تون کم هست، برای این حالت پیشنهاد می‌کنم که انتخاب رشته تون رو داشته باشید و اگر واقعا مطمئن هستید که محل قبولی تون رو دوست ندارید، به طور موازی تا اعلام نتایج نهایی (که حدود شهریور ماه هست) به تقویت زبان یا مطالعه یکی دو تا درس کلیدی ادامه بدید. ج) اصلا رتبه خوبی ندارید که در این صورت مشخص هست که دو گزینه بیشتر نمیمونه و یکی شروع به تقویت زبان و مطالعه دروس کنکور برای سال بعد هست و دیگری بی خیال شدن مسیر کارشناسی ارشد!

3- روی صحبت من با همه دوستانی هست که در هر سه دسته توضیح شماره 2 قرار دارند که در هر یک از مسیرهای فوق قرار داشته باشند، به نظرم حتما باید با یک شخص با تجربه مشاوره کنند.

4- و اما برای انتخاب رشته، پیشنهاد می‌شود: الف) دفترچه انتخاب رشته رو دقیق بخونید. اگر هم نخوندید عیبی نداره! چون میتونید هر چیزی که اونجا اهمیت دارد رو در یکی از پستهای این قسمت سایت خودمون پیدا کنید. ب) برای انتخاب رشته حتما 100 انتخاب تون رو تکمیل کنید (ماکزیمم گزینه های ممکن برای برخی از رشته هایی که کمتر از 100 محل دانشگاه دارند) و در انتخابتون تنها به انتخاب گزینه‌های روزانه دقت کنید که اگر روزانه قبول بشید و نخواهید برید یکسال از کنکور محروم میشید ولی حتی شبانه هم این مشکل رو نداره و میتونید با هر اولویتی انتخاب داشته باشید. ج)  حتما با مطالعه بر روی در مورد گرایش‌ها و تفاوت کیفیت دانشگاه‌ها و نظام‌های آموزشی  انتخاب رشته تون رو انجام بدید. برای مثال با توجه به توجه به بودجه ریزی دولت در ابتدای هر سال برای طرح‌های عمرانی یا رشد شرکت‌های مشاور مهندسی یا وضعیت پیش‌بینی رخ دادن زلزه در شهر خودتون تا 15 سال آینده، و... میتونید بفهمید که در رشته عمران بین گرایش‌های سازه، زلزله یا مدیریت و ساخت کدوم گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

5- برای رشته MBA ، یک جلسه انتخاب رشته بسیار مهم داریم که پیشنهاد می‌کنم داوطلبان این رشته، مستقل از هر رتبه‌ای که دارند در این جلسه حضور پیدا کنند. حتی اگر رتبه خیلی پرتی هم داشتید بیاید که بحث‌های این جلسه قطعا به دردتون میخوره. برای اطلاع ازا ین جلسه به لینک "کارگاه انتخاب رشته ویژه MBA کنکور 95" مراجعه نمایید.

6- برای تماس با بنده یا درخواست مشاوره فردی کلمه "انتخاب" را به سامانه " 50002203285  ارسال نمایید. جلسه انتخاب رشته فردی بعد از جلسه مشاوره گروهی خواهد بود.